Nieuwste aflevering: wat is de plaats van podcasts in de marketingmix.
Laten we beginnen met even te duiden wat een marketing mix eigenlijk is.
- Een gezonde mix van content en de kanalen waar die content wordt gepubliceerd.
- Is afhankelijk van uw bedrijfsactiviteit en het product en/of de dienst die je wil aanbieden.
- Je hebt grotendeels twee stromingen:
- Offline marketing
- Online marketing
Met offline marketing wordt meestal print bedoelt. Advertenties in magazines, krant, broodzakken, straat meubilair. Alles wat je kan vastpakken
Online is all de rest. Gaat van posts op sociale media over het maken van video tot reclame op TV, films,…
Niettegenstaande Marketing een beetje een ‘duur’ woord is maakt het sowieso nu al deel uit van uw bedrijf, los van het feit of je er nu bewust of niet mee bezig bent.
Het opstellen van een marketingmix en de daarbij horende marketingkalender kan bergen verzetten.
Vroeger werd gezegd, als je product goed genoeg is komen de mensen vanzelf. Hoewel dat nog altijd waar is duurt het gewoon te lang vooraleer er resultaten te komen.
Als je je deuren openzet komen de mensen niet spontaan in grote getalen naar binnen, tenzij ze al weten wat achter die deuren te vinden is.
En dan is het zaak om de mix te vullen met dingen die je product of je dienst dienen.
Een bakker heeft bij voorbeeld niet veel te zoeken op LinkedIn. Dat is bij uitstek een kanaal op zakenniveau. De lekkere pistoles worden beter gepromoot in leuke verhalen op instagram, tik tok of Facebook.
Podcasts hebben intussen een vaste stek gekregen in de marketing mix. Ook voor de bakker.
Ze zijn zeer toegankelijk, hebben een lage drempel en kneedbaar naar de inhoud.
Podcast die over bijvoorbeeld wetenschap gaan, zoals nerdland (Lieven Scheire), kunnen gerust een half uur of langer duren, terwijl onderwerpspecifieke podcast best korter zijn maar meer in de diepte gaan én verspreid over meerdere afleveringen.
Het is een van de weinige kanalen waar je meer dan 5 lijntjes tekst of 15 seconden video krijgt om de luisteraar of kijker te boeien.
Laat van u horen
Heb je een vraag of wil je graag meer weten over onze podcasts? Aarzel niet en stuur ons een berichtje.
(+32) 473 36 19 48